Všeobecné obchodní podmínky od 1.11.2024

PŘÍLOHA č. 1
K RÁMCOVÉ SMLOUVĚ O ZAJIŠTĚNÍ STRAVOVÁNÍ A POSKYTOVÁNÍ BENEFITŮ

 

OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO ZAMĚSTNAVATELE

I. OBECNÁ ČÁST

 

1. Těmito Obchodními podmínkami pro zaměstnavatele se řídí právní vztahy mezi Poskytovatelem a Zaměstnavatelem vyplývající z uzavření rámcové smlouvy o zajištění Stravování a poskytování Benefitů (dále jen „Smlouva“).

 

2. Výrazy použité v těchto Obchodních podmínkách, které jsou uvozené velkým písmenem, mají význam sjednaný hlavní částí Smlouvy, není-li v těchto Obchodních podmínkách stanoveno výslovně jinak nebo nevyplývá-li z kontextu nepochybně něco jiného.

 

3. Stravenky opravňují jejich držitele k odběru Stravování v ceně odpovídající jmenovité hodnotě Stravenek, a to kdykoli po dobu jejich platnosti. Doba platnosti je vyznačena na příslušné Stravenkové kartě (a v případě listinných stravenek na Stravence). Benefity opravňují jejich držitele k odběru Produktů (jak je tento pojem definován dále) v ceně odpovídající jejich bodové hodnotě. Benefity mohou být čerpány kdykoliv po dobu trvání Smlouvy za použití platné Stravenkové nebo jiné k takovému účelu určené karty.

 

4. Poskytovatel vydává Stravenky v listinné (papírové) podobě (dále jen „listinné Stravenky“) nebo v elektronické podobě (dále jen „elektronické Stravenky“). Stravenky mohou být vydány v různých typových variantách, přičemž s jednotlivými druhy Stravenek mohou být trvale či dočasně spojeny různé výhody pro Zaměstnance nebo služby poskytované poskytovateli Stravování či jinými subjekty. Poskytovatel informuje Zaměstnavatele vhodným způsobem o poskytovaných výhodách a může zpřístupnit bližší údaje o Stravenkách na internetových stránkách www.nasestravenka.cz. Objednávka listinných Stravenek (a na jejím základě uzavřená dílčí smlouva) je vždy oddělitelným právním jednáním od objednávky (a dílčí smlouvy týkající se) elektronických Stravenek, a to i v případě, kdy listinné a elektronické Stravenky byly objednány najednou vyplněním jednoho elektronického formuláře.

Prostřednictvím Benefitů je umožněno čerpání zaměstnaneckých výhod (produktů či služeb) v oblastech sportu, kultury, rekreace, vzdělávání, zdraví či knih poskytovaných akceptačními místy Poskytovatele. Poskytovatel informuje Zaměstnavatele vhodným způsobem o poskytovaných výhodách a může zpřístupnit bližší údaje o Benefitech na internetových stránkách https://www.benefity.cz.

 

5. Poskytovatel zřídí Zaměstnavateli na základě uzavřené Smlouvy, jejímž předmětem bude poskytování Stravenek, elektronický uživatelský účet v softwarové aplikaci Naše stravenka (dále jen „Uživatelský účet S“), který umožňuje Zaměstnavateli komunikovat s Poskytovatelem. Informace potřebné pro využívání Uživatelského účtu S a jeho podmínky jsou zpřístupněny na www.nasestravenka.cz.
Poskytovatel zřídí Zaměstnavateli na základě Smlouvy, jejímž předmětem bude poskytování Benefitů, elektronický uživatelský účet v softwarové aplikaci Benefity (dále jen „Uživatelský účet B“), který je provozován v rámci Systému cafeteria, který umožňuje Zaměstnavateli komunikovat s Poskytovatelem. Informace potřebné pro využívání Uživatelského účtu B a jeho podmínky jsou zpřístupněny na https://www.benefity.cz.
Uživatelský účet S a Uživatelský účet B jsou dále společně označovány jen jako „Uživatelské účty“.

 

6. Přístup k Uživatelským účtům má (jako administrátor) kontaktní osoba uvedená v příloze 2 Smlouvy (dále jen „Kontaktní osoba“). Zaměstnavatel tímto souhlasí s tím, že Kontaktní osoba je oprávněna zřídit přístupová práva dalším fyzickým osobám (dále jen „Uživatelé“), jakož i tato práva rušit či, bude-li to technicky umožněno, měnit. Kontaktní osoba a další Uživatelé jsou oprávněni (každý z nich samostatně) za Zaměstnavatele jednat ve všech věcech týkajících se Smlouvy s výjimkou změn Smlouvy. Zaměstnavatel je povinen zajistit, aby se každá takto oprávněná osoba seznámila s podmínkami a pravidly týkajícími se Stravenek a Benefitů.

 

7. Poskytovatel přidělí Kontaktní osobě a každému Uživateli e-mailem jedinečné identifikační prvky (dále jen „Bezpečnostní údaje“), které umožňují přístup k příslušnému Uživatelskému účtu (popř. více různým Uživatelským účtům). Poskytovatel Uživateli odesílá e-mail pro možnost nastavení prvotního hesla. Bez ohledu na samostatné Bezpečnostní údaje pro každý Uživatelský účet, umožní Poskytovatel Kontaktní osobě i Uživatelům jednotné přihlašování do obou Uživatelských účtů. Zaměstnavatel zajistí, že Kontaktní osoba a Uživatelé budou chránit své Bezpečnostní údaje, především že zamezí jejich zcizení či zneužití neoprávněnými osobami, a že technické prostředky, pomocí nichž využívají služby Uživatelských účtů (např. počítač), budou zabezpečeny proti případnému zneužití. Zaměstnavatel, Kontaktní osoba nebo Uživatel jsou povinni neprodleně ohlásit Poskytovateli ztrátu, odcizení, zneužití, neautorizované použití nebo podezření na možné zneužití či neautorizované použití Bezpečnostních údajů nebo bezpečnostních prostředků. Zaměstnavatel uzavřením Smlouvy souhlasí s tím, že sdělení dostupná Kontaktní osobě nebo Uživatelům prostřednictvím Uživatelských účtů jsou ve sféře dispozice Zaměstnavatele, a považují se tedy za doručená Zaměstnavateli.

 

8. Uživatelské účty jsou obvykle dostupné 24 hodin denně po 7 dní v týdnu, ledaže tomu brání vážné důvody. O eventuálním plánovaném přerušení dostupnosti Uživatelských účtů Poskytovatel Zaměstnavatele předem vhodným způsobem informuje. V odůvodněných případech však může Poskytovatel poskytování služeb Uživatelských účtů na potřebnou dobu přerušit i bez předchozího upozornění.

 

9. Poskytovatel zajistí telefonickou a e-mailovou technickou (uživatelskou) podporu k Uživatelským účtům, a v nezbytném rozsahu též k čerpání Stravenek a Benefitů či užívání Stravenkových karet.
(a) pro účely Stravenek Poskytovatel provozuje, resp. zajišťuje e-mailovou adresu info@nasestravenka.cz, zákaznickou podporu (+420 840 236 236) a helpdesk Banky pro blokaci Stravenkové karty (+420 499 900 202);
(b) pro účely Benefitů Poskytovatel provozuje e-mailovou adresu benefity@benefity.cz, a zákaznickou linku HELP LINE (+420 840 236 236).

 

10. Zaměstnavatel je oprávněn oznámit změnu Kontaktní osoby zasláním vyplněného formuláře dostupného po přihlášení do Uživatelského účtu S na webu www.nasestravenka.cz nebo do Uživatelského účtu B na webu https://www.benefity.cz , a to na e-mailovou adresu spo@benefity.cz. Poskytovatel může vyžadovat předložení dokladů k prokázání oprávnění osob žádajících o změnu Kontaktní osoby. Poskytovatel provede změnu do 5 pracovních dnů ode dne doručení oznámení, případně doložení vyžádaných dokladů; v této lhůtě též odešle nové Bezpečnostní údaje na nový kontaktní e-mail Zaměstnavatele.

 

11. Možnost využívat Uživatelský účet S zaniká Zaměstnavateli 2 měsíce po zániku závazků ze Smlouvy. Možnost využívat Uživatelský účet B zaniká Zaměstnavateli v okamžiku ukončení Smlouvy.

 

II. LISTINNÉ STRAVENKY

(Článek II. se vztahuje pouze na Zaměstnavatele, který objednává listinné stravenky)

 

1. Listinné Stravenky jsou vydávány v různých jmenovitých hodnotách stanovených ze strany Poskytovatele. Na každé listinné Stravence je uvedena její jmenovitá hodnota a doba její platnosti.

 

2. Poskytovatel dodává Zaměstnavateli listinné Stravenky na základě jeho objednávky podané prostřednictvím Uživatelského účtu S formou vyplněného standardizovaného formuláře (objednávka Stravenek, bez ohledu na to, zda se týká listinných či elektronických Stravenek, dále jen „Objednávka“). Poskytovatel není povinen přihlížet k objednávkám učiněným jinou formou. Při podání Objednávky Zaměstnavatel uvede údaje a provede volby vyžadované příslušným formulářem. Zaměstnavatel zejména zvolí způsob doručení a případně jiného zpracování listinných Stravenek (a odsouhlasí s tím spojenou výši manipulačního poplatku); v závislosti na objemu Objednávky či formě doručení a jiného zpracování listinných Stravenek může Poskytovatel vyžadovat v rámci Objednávky též určení fyzické osoby, která bude za Zaměstnavatele oprávněna k fyzickému převzetí listinných Stravenek dle příslušné Objednávky, včetně uvedení identifikačních údajů takové osoby (dále jen „Zástupce zaměstnavatele“).

 

3. Potvrzením Objednávky ze strany Poskytovatele vzniká Zaměstnavateli povinnost zaplatit Platby S za objednané listinné Stravenky a Poskytovateli vzniká povinnost dodat – po připsání relevantní Platby S na účet Poskytovatele – objednané listinné Stravenky. K potvrzení Objednávky dojde prostřednictvím Uživatelského účtu S. Fakturu na Platby S za objednané listinné Stravenky doručí Poskytovatel Zaměstnavateli do 2 pracovních dnů od doručení Objednávky, a to elektronickou poštou na adresu uvedenou v Uživatelském účtu S. Platba S na základě faktury je splatná na účet Poskytovatele uvedený na faktuře v pracovní den nejblíže následující po dni jejího doručení. Zaměstnavatel je povinen při placení uvést variabilní symbol dle příslušné faktury. V případě, že platba dle faktury nebude připsána na účet Poskytovatele ani do konce 20. dne po dni její splatnosti, Objednávka a dílčí smlouva uzavřená na jejím základě zanikají 21. dnem po dni splatnosti (rozvazovací podmínka) u objednávky listinných Stravenek; pokud se Objednávka týká jak listinných, tak i elektronických Stravenek, netýká se rozvazovací podmínka Objednávky elektronických Stravenek. V případě splnění rozvazovací podmínky zašle Poskytovatel Zaměstnavateli příslušný dobropis.

 

4. Zaměstnavatel je oprávněn požádat o zrušení Objednávky (provést storno) výlučně prostřednictvím Uživatelského účtu S. Jednostranně může Zaměstnavatel zrušit jen Objednávku, k níž nebyla ještě uhrazena příslušná Platba S. V ostatních případech může být Objednávka zrušena jen se souhlasem Poskytovatele.

 

5. Poskytovatel předá listinné Stravenky k přepravě za účelem doručení Zaměstnavateli
(a) do 5 pracovních dnů od dne, kdy bude na příslušný účet Poskytovatele připsána přesná částka Platby S v souladu s fakturou včetně řádného uvedení variabilního symbolu. Bude-li připsána Platba S bez řádného uvedení variabilního symbolu nebo částka připsaná na příslušný účet S nebude shodná s částkou dle příslušné faktury na listinné Stravenky, není Poskytovatel povinen Stravenky dodat;
(b) do místa doručení, tj. na adresu sídla Zaměstnavatele nebo jinou adresu, kterou Zaměstnavatel uvede v Objednávce, a to prostřednictvím držitele poštovní licence, kurýra nebo přepravce cenin, v souladu se způsobem přepravy zvoleným v Objednávce.

Zaměstnavatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že místo doručení musí splňovat rozumné bezpečnostní požadavky doručovatele pro nakládání s ceninami, přičemž bezpečnostní vyhodnocení místa doručení si provádí doručovatel zpravidla ještě před započetím prvního doručování. Konkrétní nabídka možností a podmínek doručení listinných Stravenek vyplývá vždy ze standardizovaného formuláře Objednávky.

 

6. Zaměstnavatel je povinen poskytnout doručovateli veškerou součinnost potřebnou k doručení a listinné Stravenky řádně převzít, ledaže Stravenky vykazují Vady (jak je tento pojem definován níže). Pokud jsou listinné Stravenky doručovány prostřednictvím kurýra nebo přepravce cenin, je Zaměstnavatel zejména povinen:
(a) zajistit v místě doručení listinných Stravenek přítomnost Zástupce zaměstnavatele;
(b) na vyžádání doručovatele listinných Stravenek prokázat doručovateli totožnost Zástupce zaměstnavatele; a
(c) zajistit, aby Zástupce zaměstnavatele doručovateli potvrdil (a to na dodacím listu nebo jiném dokumentu) své identifikační údaje a fyzické převzetí Stravenek.

V případě, že Zaměstnavatel poruší některou z výše uvedených povinností a z tohoto důvodu nebudou listinné Stravenky doručeny, není Poskytovatel v prodlení s doručením listinných Stravenek; stejný důsledek nastává v případě, kdy doručovatel nebude schopen listinné Stravenky Zaměstnavateli doručit z důvodu, že místo doručení nebude splňovat rozumné bezpečnostní požadavky doručovatele pro nakládání s ceninami. Poskytovatel bude Zaměstnavatele o nedoručení listinných Stravenek z důvodů na jeho straně informovat spolu s uvedením možnosti a lhůty pro náhradní doručení; podmínkou náhradního doručení je však řádná úhrada (připsání příslušné částky na účet Poskytovatele) nového manipulačního poplatku a daně z přidané hodnoty dle platných a účinných právních předpisů (dále jen „DPH“), a to s uvedením příslušného variabilního symbolu uvedeného ve sdělení Poskytovatele o možnosti náhradního doručení. Vlastnické právo ke Stravenkám a nebezpečí škody na nich přechází na Zaměstnavatele převzetím příslušných Stravenek.

 

7. Zaměstnavatel je povinen neprodleně pečlivě prohlédnout listinné Stravenky za účelem zjištění jakéhokoliv poškození, vad či nesrovnalostí, tj. zejména nesouladu mezi množstvím a hodnotou Stravenek, které byly a které měly být dodány na základě Smlouvy (takové vadné plnění dále jen „Vady“).

 

8. V případě, že listinné Stravenky vykazují Vady, je Zaměstnavatel povinen okamžitě (tj. do konce dne, ve kterém si Zaměstnavatel převzal listinné Stravenky) Vady oznámit Poskytovateli prostřednictvím Uživatelského účtu S a, jsou-li listinné Stravenky poškozené, zaslat je zpět Poskytovateli. V případě, že tak Zaměstnavatel neučiní, ztrácí Zaměstnavatel právo domáhat se práv z Vad a k později vytknutým Vadám se nepřihlíží. Zaměstnavatel nese nebezpečí ztráty či poškození Stravenek zaslaných zpět do okamžiku jejich převzetí ze strany Poskytovatele.

 

III. ELEKTRONICKÉ STRAVENKY

(Článek III. se vztahuje pouze na Zaměstnavatele, který objednává elektronické stravenky)

 

1. Elektronické Stravenky jsou představovány body o jmenovité hodnotě po 1 Kč evidovanými na Stravenkových kartách; elektronické Stravenky nejsou elektronickými penězi a jejich vydávání není platební službou ve smyslu příslušných právních předpisů upravujících platební styk. Stravenková karta je nepřenosná karta s kontaktním i bezkontaktním čipem vydávaná společností Československá obchodní banka, a. s., se sídlem Praha 5, Radlická 333/150, PSČ 15057, IČO: 00001350, (dále jen „Banka“) na základě licence společnosti Mastercard s přiděleným osobním identifikačním číslem (PIN), umožňující provádění úhrad ceny nebo části ceny Stravování elektronickými Stravenkami vnitrostátními platbami v České republice.

 

2. Podmínky nakládání se Stravenkovou kartou se řídí těmito Obchodními podmínkami a dále Podmínkami používání stravenkové karty Naše stravenka (dále jen „Podmínky používání karet“), které jsou dostupné na www.nasestravenka.cz. V případě rozporu mezi těmito Obchodními podmínkami a Podmínkami používání stravenkové karty Naše stravenka mají přednost Podmínky používání stravenkové karty Naše stravenka. Podmínkou možnosti užití Stravenkové karty (a Stravenek na ní evidovaných) je její aktivace Oprávněným zaměstnancem, a to v souladu s Podmínkami používání karet a s postupem uvedeným na internetových stránkách www.nasestravenka.cz; aktivace Stravenkové karty zahrnuje zřízení uživatelského účtu Oprávněného zaměstnance na www.nasestravenka.cz (dále jen „Uživatelský účet S zaměstnance“), pokud Oprávněný zaměstnanec ještě Uživatelský účet S nebo Uživatelský účet S zaměstnance nemá. Poskytovatel ani Banka nenesou jakoukoli odpovědnost vůči Zaměstnavateli nebo Oprávněnému zaměstnanci, nedojde-li pochybením Zaměstnavatele či Oprávněného zaměstnance nebo jejich nečinností k aktivaci Stravenkové karty, a to ani v případě, že na ni již byly připsány elektronické Stravenky; především Poskytovateli nevznikne povinnost takové Stravenky proplatit či připsat na jinou Stravenkovou kartu. Stravenková karta zůstává po celou dobu její platnosti vlastnictvím Banky; skončením doby platnosti nebo zrušením Stravenkové karty přechází její vlastnictví na Oprávněného zaměstnance. Zaměstnavatel odpovídá za dodržování Podmínek používání karet ze strany Oprávněných zaměstnanců. Zaměstnavatel nese riziko ztráty, zneužití, poškození a zničení Stravenkové karty a náklady s tím spojené, a to včetně případů vyšší moci; obnovu Stravenkové karty nastavuje Zaměstnavatel provedením příslušné volby ve formuláři dostupném prostřednictvím Uživatelského účtu.

 

3. Poskytovatel dodává Zaměstnavateli Stravenkové karty pro jeho jednotlivé zaměstnance na základě jeho objednávky (dílčí smlouvy) podané prostřednictvím Uživatelského účtu S formou vyplněného standardizovaného formuláře (dále jen „Objednávka Stravenkových karet“). Pro Objednávku Stravenkových karet se dále přiměřeně použijí články II., 2 (včetně určení Zástupce zaměstnavatele pro převzetí Stravenkových karet), II., 3 (vyjma ustanovení o rozvazovací podmínce) a II., 4 těchto Obchodních podmínek upravující objednávání listinných Stravenek, přičemž ustanovení o manipulačním poplatku se použijí i na poplatek za vyhotovení Stravenkové karty a na další poplatky spojené s dodáním Stravenkové karty, na nichž se Smluvní strany případně dohodnou (například při požadavku Zaměstnavatele na umístění loga na Stravenkovou kartu). Ceník poplatků je dostupný na Uživatelském účtu S Zaměstnavatele.

 

4. Poskytovatel zajistí doručení Stravenkových karet Zaměstnavateli prostřednictvím Banky či příslušného přepravce. Stravenkové karty budou předány k přepravě za účelem doručení Zaměstnavateli bez zbytečného odkladu po připsání všech poplatků spojených s dodáním Stravenkových karet na příslušný účet Poskytovatele. Poskytovatel bude o konkrétním datu odeslání Stravenkových karet informovat Zaměstnavatele prostřednictvím Uživatelského účtu S; Zaměstnavatel bere na vědomí, že lhůta pro výrobu Stravenkových karet závisí na objednaném množství. Pro doručování a převzetí Stravenkových karet se dále přiměřeně použijí články II., 5 až II., 8 těchto Obchodních podmínek upravující doručování listinných Stravenek. Zaměstnavatel je povinen při předání Stravenkové karty Oprávněnému zaměstnanci prokazatelně seznámit Oprávněného zaměstnance s Podmínkami používání karet a na žádost Poskytovatele toto seznámení prokázat. Pro případ, že Poskytovatel seznámí Oprávněného zaměstnance s Podmínkami používání karet sám (při aktivaci Stravenkové karty), souhlasí Zaměstnavatel s takovým postupem. V případě prodlení s úhradou poplatků spojených s dodáním Stravenkových karet se postupuje přiměřeně dle článku III., 6 těchto Obchodních podmínek.

 

5. Elektronické Stravenky se připisují na Stravenkové karty, které Poskytovatel dodal Zaměstnavateli, na základě jeho Objednávky podané prostřednictvím Uživatelského účtu S formou vyplněného standardizovaného formuláře. Poskytovatel není povinen potvrzovat Objednávky učiněné jinou formou. Při podání Objednávky Zaměstnavatel uvede údaje a provede volby vyžadované příslušným formulářem, především identifikuje konkrétní Stravenkové karty a počet elektronických Stravenek, které mají být na jednotlivé Stravenkové karty zaevidovány. Pro potvrzení Objednávky a úhradu Plateb S za elektronické Stravenky se přiměřeně použijí článek II., 2 a prvních pět vět článku II., 3 těchto Obchodních podmínek. Poskytovatel zajistí připsání elektronických Stravenek na příslušnou Stravenkovou kartu do 2 pracovních dnů ode dne, kdy bude na příslušný účet Poskytovatele připsána přesná částka Platby S za elektronické Stravenky v souladu s fakturou včetně řádného uvedení variabilního symbolu. Z bezpečnostních důvodů, jakož i z důvodů omezení stanovených Bankou, je stanoven maximální limit elektronických Stravenek, který nelze překročit. Je-li limitu dosaženo, není možné další elektronické Stravenky na Stravenkovou kartu připsat, a to až do okamžiku, kdy je alespoň část elektronických Stravenek zaměstnancem ze Stravenkové karty odčerpána. V případě, že Zaměstnavatel požaduje objednávkami připsání dalších elektronických Stravenek na Stravenkovou kartu, na kterou elektronické Stravenky nelze pro dosažení maximálního limitu elektronických Stravenek na Stravenkové kartě další elektronické Stravenky připisovat, deponuje Poskytovatel tyto nadlimitní elektronické Stravenky mimo Stravenkovou kartu, a to až do okamžiku, kdy je lze na Stravenkovou kartu připsat. Poskytovatel bude za elektronické Stravenky odčerpané ze Stravenkové karty přednostně připisovat nejdříve deponované elektronické Stravenky. Nebude-li možno deponované elektronické Stravenky po dobu 3 měsíců od jejich převedení do depozitu připsat na Stravenkovou kartu (z důvodu přetrvávajícího maximálně přípustného počtu elektronických Stravenek), propadají deponované elektronické Stravenky uplynutím této lhůty ve prospěch Poskytovatele bez náhrady.

 

6. Bude-li připsána Platba S bez řádného uvedení variabilního symbolu nebo částka připsaná na příslušný účet Poskytovatele nebude shodná s částkou dle příslušné faktury na elektronické Stravenky, Poskytovatel není povinen elektronické Stravenky na Stravenkovou kartu připsat; Poskytovatel informuje Zaměstnavatele o této skutečnosti bez zbytečného prodlení prostřednictvím Uživatelského účtu S nebo jiným vhodným způsobem (např. telefonicky) a vyzve ho k odstranění nedostatků. V případě, že Zaměstnavatel neuhradí řádně celou Platbu S do 21 dnů od splatnosti příslušné faktury, je Poskytovatel oprávněn od dílčí smlouvy odstoupit a dodávku stornovat, a to kdykoliv po uplynutí uvedené doby; odstoupení a storno dodávky sdělí Poskytovatel Zaměstnavateli prostřednictvím Uživatelského účtu S a odešle nevyužitou platbu do 5 pracovních dnů po oznámení na účet, z něhož platbu obdržel.

 

7. Oprávněný zaměstnanec může uplatnit elektronické Stravenky evidované na příslušné Stravenkové kartě formou úhrady Stravování u poskytovatele Stravování prostřednictvím platebního terminálu akceptujícího Stravenkové karty, přičemž při každé provedené úhradě Stravování bude počet elektronických Stravenek na Stravenkové kartě ponížen o objem odpovídající ceně takto hrazeného zboží nebo služeb. Oprávněný zaměstnanec nabývá elektronické Stravenky jejich připsáním na Stravenkovou kartu.

 

8. Doba platnosti Stravenkové karty je omezena, přičemž k datu expirace Stravenkové karty je Stravenková karta zrušena. Nebude-li Stravenková karta automaticky či na žádost Zaměstnavatele obnovena (vyměněna za novou Stravenkovou kartu), pak zrušením či trvalou blokací Stravenkové karty zanikají bez náhrady i elektronické Stravenky, které jsou na ní k okamžiku zrušení Stravenkové karty evidovány. Podrobnosti stanoví Podmínky používání karet. V případě zániku pracovního poměru Oprávněného zaměstnance k Zaměstnavateli může Oprávněný zaměstnanec využívat Stravenkovou kartu i nadále, jejím zrušením či trvalou blokací však zanikají bez náhrady elektronické Stravenky, které jsou na ní evidovány.

 

9. Poskytovatel zajistí Oprávněnému zaměstnanci prostřednictvím jeho Uživatelského účtu S zaměstnance přístup k informacím o zůstatku jeho Stravenkové karty.

 

10. Podmínky používání karet stanoví, kdo, jakým způsobem a za jakých podmínek je oprávněn požádat Banku o výměnu, zrušení, blokaci, popřípadě o jiné změny týkající se Stravenkové karty. Banka a Poskytovatel jsou oprávněni dočasně či trvale zablokovat Stravenkovou kartu i bez žádosti Oprávněného zaměstnance, a to z důvodu bezpečnosti Stravenkové karty, zejména při podezření na podvodné použití Stravenkové karty, nebo v případě ukončení trvání Smlouvy. Pokud trvalá blokace Stravenkové karty způsobí zánik elektronických Stravenek na ní nahraných v souladu s Podmínkami používání karet (z důvodu, že Zaměstnavatel nepožádal obnovu Stravenkové karty), nenese Poskytovatel žádnou odpovědnost vůči Zaměstnavateli či Oprávněnému zaměstnanci.

 

11. Poskytovatel není povinen proplácet elektronické Stravenky jinak než poskytovatelům Stravování na úhradu poskytnutého Stravování, ani je jakýmkoli způsobem převádět mezi jednotlivými Stravenkovými kartami.

 

IV. BENEFITY

 

1. Poskytovatel vlastní výhradní licenci k provozování Systému cafeteria a softwarové aplikace Benefity, v rámci které provozuje Uživatelské účty B. Prostřednictvím Uživatelských účtů B umožňuje Poskytovatel za předem stanovených podmínek čerpat Benefity a uplatňovat je za příslušné produkty a služby (dále jen „Produkty“) u akceptačních míst Poskytovatele (dále jen „Akceptační místa“). Poskytovatel se uzavřením Smlouvy zavazuje poskytovat Zaměstnavateli dále uvedené služby dle Smlouvy v souvislosti s čerpáním Benefitů Oprávněnými zaměstnanci:
(a) přístup do Uživatelského účtu B;
(b) telefonická a e-mailová podpora;
(c) podpora pro správu a administrace systému Benefitů;
(d) import dat podle údajů od Zaměstnavatele;
(e) nové nástupy Oprávněných zaměstnanců podle údajů od Zaměstnavatele;
(f) odchody Oprávněných zaměstnanců podle údajů od Zaměstnavatele;
(g) tvorba a úprava katalogu nabídek Benefitů v Uživatelském účtu B;
(h) navyšování bodových kont Oprávněných zaměstnanců pro umožnění získání a čerpání Benefitů na základě dat od Zaměstnavatele;
(i) průběžné doplňování novinek a zpráv;
(j) tvorba a údržba dodavatelské sítě Akceptačních míst, uzavírání smluv s nimi;
(k) hodnocení Akceptačních míst; a
(l) export požadovaných dat pro interní manažerské potřeby Zaměstnavatele, které vyhodnocují stav čerpání Benefitů.

 

2. Zaměstnavatel objednává Benefity zasláním tabulky ve formátu Excel, která obsahuje jméno, osobní číslo a počet bodů Oprávněného zaměstnance. Zasílání excelového souboru může být nahrazeno automatickými importy do softwarové aplikace Benefity z ekonomického SW Zaměstnavatele. Poskytovatel zřídí pro Oprávněného zaměstnance přístup do Uživatelského účtu B na základě seznamu číselných, případně jiných kódů, které Oprávněným zaměstnancům přidělí Zaměstnavatel. Podmínky čerpání Benefitů budou Oprávněnými zaměstnanci odsouhlaseny na příslušném Uživatelském účtu B při prvním přihlášení se, resp. po každé změně příslušných podmínek. Body, jejichž prostřednictvím lze čerpat Benefity, se připisují na identifikační, případně Stravenkové karty, které Poskytovatel dodal Zaměstnavateli, na základě jeho Objednávky. Při podání Objednávky Zaměstnavatel uvede potřebné údaje, především identifikuje konkrétní identifikační, případně Stravenkové karty a počet bodů, které mají být na jednotlivé karty nabity. Poskytovatel zajistí nabití přidělených bodů na příslušnou kartu do 2 pracovních dnů ode dne, kdy bude splněna podmínka nezbytná pro připsání bodů na příslušnou kartu.

 

3. Benefity lze uplatnit u Akceptačních míst sdělením nebo poskytnutím unikátního desetimístného čísla uvedeného na identifikační, příp. Stravenkové kartě pod jménem Oprávněného zaměstnance na přední straně Stravenkové karty ve znění „BENEFITY NNNNNNNNNN“ a sdělením PIN, který byl Oprávněnému zaměstnanci přidělen. Okamžik použití uvedeného desetimístného čísla a sdělení příslušného PIN je okamžikem uplatnění Benefitu.

 

4. Benefity lze vždy čerpat jen do výše nominální hodnoty bodů přidělených Zaměstnavatelem (do jejich maximálního limitu). Maximální limit bodů, které lze čerpat, odpovídá ve standardním (defaultním) nastavení platné právní úpravě, ale Zaměstnavatel může v administrátorském prostředí či prostřednictvím písemné žádosti doručené Poskytovateli maximální limit nastavit na jakoukoliv hodnotu (varianta BEN Max), anebo může povolit bezlimitní překročení (varianta BEN Premium). V takovém případě však má Zaměstnavatel povinnost částku, o kterou čerpání benefitů příslušným zaměstnancem zákonný limit překročí, dodanit jako příjem zaměstnance dle zákona o daních z příjmů, konkrétně dle ustanovení § 6 odst. 9 písm. d) tohoto zákona, a současně tuto částku zatížit odvodem platby na sociální zabezpečení a zdravotní pojištění. Uživatelský účet B neumožňuje přečerpání těchto bodů. Body ani stav nominální hodnoty v Kč nelze proměnit za finanční prostředky. Čerpání Benefitů mimo Akceptační místa není s výjimkou uvedenou v odst. 6 možné.

 

5. Reklamace čerpaných Benefitů (kvality zakoupených Produktů) řeší Oprávněný zaměstnanec přímo s Akceptačním místem. Pokud Oprávněný zaměstnanec požádá o storno transakce v jiném kalendářním měsíci, než ve kterém byl Benefit čerpán, bude stornovaný počet bodů připočten zpět k bodové hodnotě Benefitů Oprávněného zaměstnance v případě, že je storno oprávněné (potvrzené Akceptačním místem).

 

6. Poskytovatel proplatí daňové doklady, případně doklady o poskytnutí Produktů v případě, kdy dodavatel není plátcem DPH (dále jen „Doklad k produktu“), za Produkty pořízené Oprávněným zaměstnancem i mimo Akceptační místa (dále jen „Nesmluvní dodavatelé“), a to při splnění následujících podmínek:
a) Zaměstnavatel neuplatnil u Poskytovatele požadavek na deaktivaci modulu umožňujícího proplácení Produktů pořízených mimo Akceptační místa.
b) Zaměstnavatel je povinen zajistit, aby Oprávněný zaměstnanec byl poučen, že i při pořizování Produktů mimo Akceptační místo je povinen:
- pořizovat od Nesmluvních dodavatelů výlučně Produkty,
- obdržet od Nesmluvního dodavatele Doklad k produktu vystavený na Zaměstnavatele jako odběratele s uvedením čísla Uživatelského účtu B jako kupujícího, který bude následně předepsaným způsobem postoupen Poskytovateli za účelem finančního vypořádání,
- zkontrolovat Doklad k produktu, zda odpovídá pořízenému Produktu, zda splňuje náležitosti Dokladu k produktu vyžadované platnou právní úpravou a zda neobsahuje i další položky, které Oprávněný zaměstnanec pořídil spolu s Produkty, avšak které nejsou Produkty,
- zadat požadavek na zpracování pořízení Produktu od Nesmluvního poskytovatele přes svůj Uživatelský účet B, a to
(i) vyplněním všech požadovaných informací z Dokladu k produktu
(ii) pro účely ověření potvrdit vyplněné údaje zadáním PIN ke svému Uživatelskému účtu B
(iii) zadání požadavku lze odeslat pouze zaškrtnutím okénka u předvyplněného textu, kterým Oprávněný zaměstnanec potvrdí souhlas se zpracováním údajů pro úhradu Produktu pořízeného od Nesmluvního dodavatele, jakož i skutečnost, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
- Po odeslání požadavku a jeho schválení v systému budou body za Produkt od Nesmluvního dodavatele okamžitě odečteny, proto nebude možné požadavek následně stornovat.
c) Poskytovatel je povinen provést kontrolu Dokladu k produktu od Nesmluvního dodavatele pouze v tom rozsahu, zda Nesmluvní dodavatel disponuje živnostenským oprávněním nebo jiným podnikatelským oprávněním (například registrace nestátního zdravotnického zařízení) pro kategorii odpovídající Produktům a nenese odpovědnost za obsahové ani formální znění Dokladu k produktu vystaveného Nesmluvním dodavatelem. V případě rozporu mezi Oprávněným zaměstnancem a Poskytovatelem ohledně zařazení Produktu do odpovídající kategorie, rozhoduje o zařazení Produktu do odpovídající kategorie Poskytovatel.
d) Poskytovatel zpřístupní Doklad k produktu od Nesmluvního dodavatele Zaměstnavateli na vyžádání.

 

7. Výše odměny Poskytovatele za Oprávněným zaměstnancem uplatněný a Poskytovatelem proplacený Doklad k produktu od Nesmluvního dodavatele (dále jen „Nesmluvní čerpání“) činí podíl na celkové částce uvedené na Dokladu k produktu včetně DPH, jehož výše je uvedena ve smlouvě; základ pro výpočet celkové odměny za Nesmluvní čerpání bude tvořena součtem částek všech Nesmluvních čerpání Oprávněnými zaměstnanci mimo Akceptační místa, a to součtem částek proplacených Poskytovatelem v daném kalendářním měsíci, celková částka odměny za Nesmluvní čerpání je včetně DPH v zákonem stanovené sazbě; Zaměstnavatel je oprávněn určit, že se o odměnu za Nesmluvní čerpání sníží rozsah benefitního čerpání příslušného Oprávněného zaměstnance v Systému cafeteria o počet bodů odpovídajících odměně za Nesmluvní čerpání. V případě, že tak Zaměstnavatel rozhodne, oznámí takové snížení rozsahu benefitního čerpání příslušnému Oprávněnému zaměstnanci. Poskytovatel za provedení takového snížení rozsahu benefitního čerpání nenese žádnou související odpovědnost ve vztahu k Oprávněnému zaměstnanci.

 

8. Celková platba Zaměstnavatele v souvislosti s čerpáním Benefitů dle Smlouvy, tj. Platba B, bude určena na základě měsíčního vyúčtování (dále jen „Vyúčtování“) obsahujícího též číselné podklady, na jejichž základě bylo Vyúčtování vystaveno (dále jen „Reporty“), které se bude rovnat částce odpovídající 100 % hodnoty Produktů čerpaných prostřednictvím Benefitů uplatněných Oprávněnými zaměstnanci v předchozím kalendářním měsíci. Součástí celkové platby Zaměstnavatele je i úhrada nákladů za vystavení duplikátů identifikačních karet při ztrátě nebo zničení (dále jen „Faktura“) obsahující zpravidla i identifikaci Oprávněných zaměstnanců, jimž byly duplikáty identifikačních karet vystaveny, a identifikaci Oprávněných zaměstnanců, kterým byly poskytnuty Produkty mimo Akceptační místa. Poplatek za vystavení jednoho duplikátu identifikační karty je stanoven ceníkem dostupným na webu https://www.benefity.cz a je fakticky hrazen srážkou z Uživatelského účtu B Oprávněného zaměstnance.

 

9. Součástí Reportů budou informace o čerpání podle kategorií jednotlivých Produktů. Dle požadavku Zaměstnavatele lze po dohodě poskytnout i čerpání podle kategorií Produktů a identifikace Oprávněného zaměstnance – uživatele víceúčelové elektronické poukázky. V případě dohody o úhradě administrativních nákladů lze tyto údaje poskytnout i zpětně za dobu 12 měsíců předcházejících kalendářnímu měsíci, v němž byla žádost o sdělení údajů Poskytovateli doručena. Úhrada je považována za provedenou dnem připsání fakturované/vyúčtované částky na účet Poskytovatele.

 

10. Hodnota jednoho bodu pro čerpání Benefitů je rovna 1 Kč pro Zaměstnavatele i Oprávněné zaměstnance, Zaměstnavatel si pak upravuje vnitřním předpisem celkové nominále elektronických poukázek v CZK. Přidělené body může Oprávněný zaměstnanec čerpat v době platnosti bodů, která bez ohledu na způsob úhrady zvolených produktů činí 12 měsíců od jejich nabití na Uživatelský účet B.

 

11. Při způsobu úhrady zvolených produktů formou platby na základě skutečného čerpání Poskytovatel automaticky převede nevyčerpané benefitní body po uplynutí doby jejich platnosti na speciální typ elektronické předplacené víceúčelové poukázky BEN PASS. Benefitní body na elektronické poukázce BEN PASS pak mají platnost další 3 měsíce od převedení na tuto poukázku. Přístupové údaje k elektronické poukázce BEN PASS zobrazí Poskytovatel příslušnému Oprávněnému zaměstnanci na jeho Uživatelském účtu B. Po uplynutí platnosti nevyčerpaných bodů zanikne možnost jejich uplatnění bez náhrady.

 

12. Při způsobu úhrady zvolených produktů formou předplatby, nebo formou platby ex post může dojít k situaci, že Zaměstnavatel uhradí Poskytovateli platbu za benefitní body, které nejsou do uplynutí doby jejich platnosti vyčerpány. Po uplynutí doby jejich platnosti zanikne bez náhrady možnost uplatnění nevyčerpaných bodů.

 

13. Poskytovatel vystaví Vyúčtování (a případně Fakturu) v režimu ust. § 36 odst. 13 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, odpovídající hodnotě dle Vyúčtování vždy k poslednímu dni kalendářního měsíce, který je zároveň dnem uskutečnění zdanitelného plnění, bude-li se jednat o zdanitelné plnění. Splatnost takto vystaveného Vyúčtování a Faktury je 15 dnů ode dne jejího doručení Zaměstnavateli, a to bezhotovostním převodem z účtu Zaměstnavatele na bankovní účet Poskytovatele uvedený na Vyúčtování a Faktuře a pod variabilním symbolem uvedeným na příslušném Vyúčtování a Faktuře. Vyúčtování se vztahuje i na případy, kdy je na základě dohody se Zaměstnavatelem realizována záloha na budoucí čerpání Benefitů; v rámci Vyúčtování bude Zaměstnavatelem předem uhrazená záloha ponížena o hodnotu čerpaných Benefitů.

 

14. Poskytovatel je oprávněn doručit Vyúčtování a Fakturu Zaměstnavateli jejich zpřístupněním Kontaktní osobě v Uživatelském účtu B. O zpřístupnění nových Vyúčtování a Faktur v Uživatelském účtu B bude Zaměstnavateli zasláno upozornění na e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě. Zasláním oznámení o zpřístupnění jsou Vyúčtování a Faktury považovány za doručené. Zaměstnavatel je povinen si Vyúčtování a Faktury zpřístupněné v Uživatelském účtu B sám stáhnout a, bude-li potřeba, i vytisknout.

 

15. Poskytovatel ponechá v Uživatelském účtu B Vyúčtování a Reporty přístupné pro Zaměstnavatele po dobu 3 let od posledního dne kalendářního měsíce, kterého se Vyúčtování, resp. Report týká.

 

16. V případě, že bude Zaměstnavatel v prodlení se splněním jakéhokoli peněžitého závazku vůči Poskytovateli, je povinen Poskytovateli zaplatit úrok z prodlení v sazbě 0,05 % z dlužné částky za každý i započatý den prodlení. Úrok z prodlení je splatný sedmý (7.) den po doručení písemné výzvy k jeho úhradě Zaměstnavateli.

 

V. SPOLEČNÁ USTANOVENÍ

1. Zaměstnavatel se zavazuje:
(a) předávat listinné Stravenky pouze svým Oprávněným zaměstnancům;
(b) předávat Stravenkové karty pouze těm svým Oprávněným zaměstnancům, pro které byly Stravenkové karty objednány;
(c) zajistit, že Oprávnění zaměstnanci budou dodržovat ve vztahu k Benefitům, Stravenkám a Stravenkovým kartám pravidla vyplývající z těchto Obchodních podmínek a z Podmínek používání karet;
(d) mít řádný právní základ pro možnost předání osobních údajů svých zaměstnanců či jiných osob Poskytovateli a jeho smluvním partnerům v rozsahu nezbytném pro naplnění účelu Smlouvy; a
(e) řádně instruovat své Oprávněné zaměstnance:
(i) že vydáváním Stravenek dochází k zajištění Stravování, a že Stravenky tedy lze využít pouze k úhradě za Stravování;
(ii) že Benefity lze čerpat jen pro jiné účely, než je Stravování;
(iii) ve způsobu užívání Uživatelských účtů.

 

2. Zaměstnavatel bez prodlení prostřednictvím Uživatelských účtů informuje Poskytovatele o změně svých identifikačních údajů uvedených ve Smlouvě, včetně změn svého daňového domicilu nebo změn osob oprávněných za něj jednat. Oznamovací povinnost podle tohoto ustanovení se vztahuje i na změny údajů, které jsou patrné z veřejných zdrojů.

 

3. Poskytovatel prohlašuje, že poskytovatelé Stravování, kteří jsou na základě smlouvy s Poskytovatelem oprávněni přijímat Stravenky, jsou povinni přijímat Stravenky pouze k úhradě Stravování. Dále Poskytovatel prohlašuje, že Akceptační místa jsou na základě smlouvy s Poskytovatelem povinna přijímat body k úhradě Benefitů pouze pro jiné účely, než je Stravování. Poskytovatel neodpovídá za zboží nebo služby, včetně Produktů, dodané jakýmkoliv poskytovatelem Stravování či Akceptačním místem ani za kvalitu zboží nebo služeb dodaných v souvislosti s uplatněním Stravenek či Benefitů.

 

4. Poskytovatel se zavazuje v souvislosti s plněním dle Smlouvy nepožadovat po Oprávněných zaměstnancích úhradu jakýchkoliv cen, poplatků, nákladů apod., s výjimkou poplatku za emitovanou kartu a náhrady za ztracenou kartu včetně poštovného vynaloženého na doručení karty či jejího duplikátu, pokud není ve Smlouvě sjednáno jinak, a to dle platného ceníku Poskytovatele, který je dostupný na www.nasestravenka.cz.

 

5. Poskytovatel neodpovídá za újmu, která vznikne, pokud některý poskytovatel Stravování, Akceptační místo nebo jiná osoba z jakéhokoliv důvodu nepřijme nebo odmítne přijmout Stravenku či Benefit.

 

6. Kterákoliv Smluvní strana je oprávněna vypovědět závazky ze Smlouvy bez udání důvodu, a to doručením výpovědi druhé Smluvní straně. Výpovědní doba činí 2 kalendářní měsíce a začíná plynout první kalendářní den kalendářního měsíce následujícího po kalendářním měsíci, ve kterém byla výpověď druhé Smluvní straně doručena. Zaměstnavatel odpovídá za to, že i po skončení Smlouvy budou dodržovány Podmínky používání Stravenkových karet, které obdržel.

 

7. V případě, že kterákoliv Smluvní strana poruší ujednání Smlouvy a tato Smluvní strana nezajistí neprodlenou nápravu takového porušení na základě písemné výzvy druhé Smluvní strany, popř. se stejné porušení Smlouvy bude opakovat, může oprávněná Smluvní strana odstoupit od závazků ze Smlouvy, a to oznámením o odstoupení doručeným porušující Smluvní straně. Odstoupení od Smlouvy je účinné dnem následujícím po dni doručení oznámení o odstoupení porušující Smluvní straně. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na dílčí smlouvy vzniklé na základě Objednávek.

 

8. Nesjednává-li Smlouva výslovně jinak a bez ohledu na to, jakou formou byla Smlouva uzavřena, veškerá oznámení či jiná sdělení činěná podle Smlouvy či v souvislosti s ní, včetně dokladů v elektronické podobě dle článku V., 1010 těchto Obchodních podmínek, (dále jen „Oznámení“) musí být učiněna v českém jazyce a:
(a) v případě, že Oznámení činí Poskytovatel, doručena
(i) písemně na adresu Zaměstnavatele uvedenou v příslušném z Uživatelských účtů, nebo
(ii) na e-mailovou adresu Zaměstnavatele uvedenou v příslušném Uživatelském účtu, nebo
(iii) prostřednictvím příslušného Uživatelského účtu;
(b) v případě, že Oznámení činí Zaměstnavatel, doručena
(i) písemně na adresu Poskytovatele, nebo
(ii) prostřednictvím příslušného Uživatelského účtu.

 

9. Za účelem vyloučení pochybností se stanoví, že
a) ustanovení čl. IV. odst. 10 poslední věta, odst.11 a 12 těchto Obchodních podmínek se uplatní výlučně na Smlouvy uzavřené dne 1. 10. 2024 a později;
b) v případě, že Zaměstnavatel, který uzavřel s Poskytovatelem Smlouvu dne 1. 10. 2024 a později, doručí Poskytovateli požadavek na deaktivaci Uživatelského účtu B, postupuje Poskytovatel tak, že identifikační, příp. Stravenková karta a Uživatelský účet B, jejichž prostřednictvím může Oprávněný zaměstnanec uplatnit nabité body, zůstávají aktivní ještě tři měsíce po doručení požadavku Zaměstnavatele na deaktivaci Uživatelského účtu B Poskytovateli, pokud Zaměstnavatel nebude vyžadovat deaktivaci okamžitou. Po uplynutí této doby budou identifikační, příp. Stravenková karta a Uživatelský účet B Oprávněného zaměstnance deaktivovány a bez náhrady zanikne možnost uplatnit nevyčerpané body (nezanikne-li tato možnost dříve uplynutím doby platnosti bodů ve smyslu čl. IV. odst. 10 těchto Obchodních podmínek).
c) ustanovení článku V., 8 těchto Obchodních podmínek se nepoužije pro
(i) odevzdávání a doručování listinných Stravenek (včetně vracení vadných listinných Stravenek), které bude prováděno výlučně způsobem dle článku II., 5 a násl. těchto Obchodních podmínek,
(ii) podávání Objednávek (a jejich jednostranné rušení), které Zaměstnavatel provádí výlučně způsobem dle článku II., 3 a III., 5 těchto Obchodních podmínek, ani pro
(iii) udělení souhlasu s převedením práv či povinností nebo s postoupením smlouvy dle článků V., 1313 a V., 1414 těchto Obchodních podmínek.
Smlouvu je možno měnit ve formě dle článku V., 88 těchto Obchodních podmínek, není-li ve Smlouvě sjednáno nebo v Obchodních podmínkách výslovně stanoveno jinak.

 

10. Smlouva nabývá účinnosti dnem jejího uzavření, pokud není ve Smlouvě výslovně uvedeno datum jiné.

 

11. Zaměstnavatel uděluje souhlas s použitím daňového dokladu v elektronické podobě podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, s ohledem na všechna plnění, která se pro něj dle Smlouvy a jejích příloh uskutečňují.

 

12. Zaměstnavatel souhlasí s tím, že za účelem propagace může Poskytovatel použít logo a obchodní jméno či název Zaměstnavatele.

 

13. Zaměstnavatel není oprávněn postoupit či jinak převést jakékoli své právo či povinnost vzniklou v souvislosti se Smlouvou na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele, ani není oprávněn bez písemného souhlasu Poskytovatele započíst jakoukoli svou pohledávku vůči pohledávkám Poskytovatele vzniklé v souvislosti se Smlouvou. Poskytovatel je oprávněn započíst jakoukoli svou pohledávku za Zaměstnavatelem vzniklou v souvislosti se Smlouvou nebo takovou pohledávku postoupit na jakoukoliv třetí osobu, a to i bez souhlasu Zaměstnavatele. Oznámení Poskytovatele o započtení či postoupení pohledávky či práva může být učiněno i způsobem dle článku V., 8 písm. (a) těchto Obchodních podmínek.

 

14. Poskytovatel je oprávněn bez předchozího souhlasu Zaměstnavatele postoupit Smlouvu nebo její část na společnost, která je ovládána stejnou osobou jako Poskytovatel nebo je ovládána Poskytovatelem.

 

15. Smluvní strany se vzájemně dohodly, že v případě, že by jakékoliv ujednání Smlouvy bylo nebo se stalo neplatným, zdánlivým, neúčinným či nevykonatelným, nebude to mít za následek neplatnost, zdánlivost, neúčinnost či nevykonatelnost Smlouvy jako celku ani jiných jejích ujednání, pokud je takovéto neplatné, zdánlivé, neúčinné či nevykonatelné ujednání oddělitelné od zbytku Smlouvy a lze-li předpokládat, že by k právnímu jednání došlo i bez neplatné části, pokud by Smluvní strany neplatnost včas rozpoznaly. Smluvní strany se zavazují bez zbytečného odkladu nahradit takové vadné ujednání Smlouvy ujednáním novým, které bude platné a vykonatelné a které bude svým obsahem co nejvěrněji odpovídat podstatě a smyslu původního ujednání Smlouvy a účelu, kterého Smluvní strany původně zamýšlely vadným ujednáním docílit.

 

16. Smluvní strany upustí od jakýchkoli finančních příspěvků/darů vůči druhé Smluvní straně, jimi pověřeným osobám a/nebo jejich pracovníkům. To platí i pro nabízení finančních příspěvků/darů blízkým osobám zaměstnanců a/nebo pověřených osob Smluvní strany. Stejné důsledky jako jednání Smluvní strany mají jednání osob, které byly Smluvní stranou k jednání pověřeny nebo které pro ni pracují. Přitom je jedno, zda byly tyto výhody nabídnuty, přislíbeny nebo poskytnuty výše uvedeným osobám nebo v jejich zájmu třetí osobě.

 

17. Smluvní strany se zavazují dodržovat vůči svým zaměstnancům povinnosti vyplývající pro ně z příslušných pracovněprávních předpisů a mezinárodních smluv, včetně stanovení pracovních podmínek, BOZP, odměňování, pracovní doby a omezení přesčasů. Stejně tak se zavazují dodržovat povinnosti vyplývající pro ně v oblasti ochrany dětí a mladistvých, zákazu dětské práce a nucených prací, zákazu diskriminace, v oblasti ochrany životního prostředí a svobody organizování a shromažďování. Smluvní strany se zavazují zdržet se při plnění Smlouvy spolupráce s dodavateli, o nichž je příslušné Smluvní straně známo, že porušují povinnosti uvedené v tomto článku.

 

18. Zaměstnavatel-fyzická osoba, bere na vědomí, že Poskytovatel
a) může předávat informace o Zaměstnavateli uvedené ve Smlouvě, případně poskytnuté v souvislosti s plněním Smlouvy (nikoliv však údaje Oprávněných zaměstnanců), členům podnikatelského seskupení, jichž je členem, a to pro vnitřní administrativní účely takových seskupení, a
b) může využívat podrobnosti elektronického kontaktu Zaměstnavatele, zejména e-mailové adresy Zaměstnavatele uvedené ve Smlouvě, k zasílání nabídek, obchodních sdělení ve smyslu příslušných právních předpisů.
Zaměstnavatel bere na vědomí, že Poskytovatel bude zpracovávat jeho výše uvedené údaje po dobu trvání Smlouvy a že je oprávněn kdykoliv vznést proti tomuto zpracování námitku. Zaměstnavatel potvrzuje, že byl seznámen s Prohlášením o ochraně soukromí dostupném na www.nasestravenka.cz, resp. www.benefity.cz.

 

19. Pokud kterákoliv předchozí verze obchodních podmínek upravovala nějakou problematiku, jež není těmito Obchodními podmínkami výslovně upravena, nebo je v těchto Obchodních podmínkách upravena jiným ustanovením, použije se na právní vztah Poskytovatele a Zaměstnavatele to ustanovení těchto Obchodních podmínek, které je svým obsahem nejbližší jinému nebo absentujícímu ustanovení obsaženému v předchozí verze obchodních podmínek.

 

20. V případě, že Smlouva podléhá uveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů, je Zaměstnavatel povinen zaslat tuto Smlouvu do 5 pracovních dnů po jejím uzavření Ministerstvu vnitra ČR k uveřejnění prostřednictvím registru smluv a obratem doložit Poskytovatelům splnění této povinnosti. Ustanovením předchozí věty není dotčeno oprávnění Poskytovatelů zaslat tuto Smlouvu k uveřejnění Ministerstvu vnitra ČR prostřednictvím registru smluv, a to zejména v případě, že Zaměstnavatel Smlouvu neuveřejní dle předchozí věty; pokud budou uveřejnění podléhat další právní jednání v souvislosti se Smlouvou, uplatní se toto pravidlo obdobně. Po dobu, kdy Smlouva či jiné právní jednání podléhající uveřejnění dle tohoto článku nejsou uveřejněny, nejsou Poskytovatelé v prodlení s plněním svých příslušných povinností ze Smlouvy či jiného souvisejícího právního jednání.

 

listopad 2024
Aktuální verze Obchodních podmínek je dostupná též na www.nasestravenka.cz (po přihlášení) a na www.benefity.cz.