Podmínky uživatelského účtu

PODMÍNKY UŽÍVÁNÍ APLIKACE BENEFITY
A UŽIVATELSKÉHO ÚČTU

 

I. Úvodní ustanovení

1.1 Společnost BENEFITY a.s., IČO: 27095231, DIČ: CZ27095231, se sídlem Křižíkova 237/36a, 186 00 Praha 8, zapsána pod spisovou značkou B 8967/MSPH Městského soudu v Praze (dále jen „Poskytovatel“), je společností, která poskytuje zaměstnancům svých klientů (dále jen „Uživatelé“, jednotlivě „Uživatel“) možnost vybírat a čerpat své nefinanční benefity prostřednictví cafeterie Benefity – webové a mobilní aplikace (dále jen „Aplikace Benefity“).
1.2 Poskytovatel provozuje webovou a mobilní Aplikaci Benefity, kde je sdružena nabídka dodavatelů zboží nebo služeb, které jsou z pohledu zákona o daních z příjmů (zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů) upraveny v § 6 odst. 9 písm. d) a dalších souvisejících ustanoveních. Webová a mobilní aplikace mimo jiné umožňuje Uživatelům provést registraci a zřídit si uživatelský účet, který je podmínkou pro čerpání a správu benefitních bodů.
1.3 Podmínky užívání Aplikace Benefity se aplikují na právní poměry mezi Poskytovatelem a Uživatelem při užívání Aplikace Benefity, které je nutno specifikovat v situaci, kdy Uživatel vstupuje do právního vztahu s Poskytovatelem, a to okamžikem prvního přihlášení se do svého uživatelského účtu a doplněním povinných údajů. Vyjádření souhlasu s Podmínkami užívání je nezbytným předpokladem vytvoření uživatelského účtu Uživatele.

 

II. Definice

Termíny označené v těchto Podmínkách užívání velkým písmenem mají následující význam:
2.1 Podmínky užívání: tyto podmínky užívání Aplikace Benefity;
2.2 Právní vztah: konkludentní smlouva o užívání Aplikace Benefity uzavřená mezi Poskytovatelem a Uživatelem při prvním přihlášení se Uživatelem do Aplikace Benefity a zadáním povinných údajů, čímž je uživatelský účet Uživatele vytvořený Poskytovatelem jakožto nabídka Uživateli na vytvoření Právního vztahu k Poskytovateli aktivován Uživatelem;
2.3 Poskytovatel: BENEFITY a.s., IČO: 27095231, DIČ: CZ27095231, se sídlem Křižíkova 237/36a, 186 00 Praha 8, jakožto provozovatel aplikace cafeterie Benefity;
2.4 Klient: fyzická nebo právnická osoba – zaměstnavatel, která uzavřela s Poskytovatelem příslušnou smlouvu, na jejímž základě provádí Poskytovatel distribuci a správu benefitních prostředků pro zaměstnance Klienta;
2.5 Uživatel: fyzická osoba s aktivovaným uživatelským účtem, a to vyplněním povinných údajů, která je registrovaná v Aplikaci Benefity;
2.6 Uživatelský účet: uživatelské rozhraní pro správu a čerpání benefitních prostředků v Aplikaci Benefity;
2.7 Body: benefitní prostředky přidělované Uživateli Klientem, které Uživateli umožňují realizovat prostřednictvím Aplikace Benefity zejména nákupy zboží a služeb, které jsou z pohledu zákona o daních z příjmů (zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů) upraveny v § 6 odst. 9 písm. d) a dalších souvisejících ustanoveních a jejichž nákupy jsou daňově zvýhodněny.
Poskytovatel plánuje v delším časovém horizontu zpřístupnit variantu, která by Uživateli umožnila „dokupovat“ Body za využití vlastní platební karty Uživatele.
2.8 Občanský zákoník: zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů;
2.9 GDPR: nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním Osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení Směrnice 95/46/ES.

 

III. Registrace a aktivace Uživatelského účtu

3.1 Uživatelem může být jakákoli fyzická osoba, která je v pracovně právním nebo obdobném vztahu s Klientem a kterou Klient identifikoval Poskytovateli jako Uživatele a jemuž Klient přidělil Body k realizaci zboží a služeb především od dodavatelů, s nimiž má Poskytovatel uzavřenou zvláštní smlouvu.
3.2 Uživatelský účet je Uživatelem aktivován v okamžiku prvního přihlášení a vyplnění osobních a kontaktních údajů, což fakticky znamená vytvoření Právního vztahu.
3.3 Právní vztah je uzavřen elektronicky aktivací Uživatelského účtu, a to kliknutím Uživatele na tlačítko „Uložit“, jemuž musí předcházet vyplnění Poskytovatelem požadovaných osobních údajů vyjádření souhlasu Uživatele s Podmínkami užívání; součástí aktivace Uživatelského účtu je vedle potvrzení Uživatele o seznámení se s Podmínkami užívání také potvrzení Uživatele o seznámení se s dokumentem obsahujícím informace o zpracování osobních údajů Uživatele, a to zaškrtnutím příslušných políček.
3.4 Údaje požadované Poskytovatelem pro registraci, aktivaci a správu Uživatelského účtu zahrnují především:
3.4.1 e-mailovou adresu a telefonní číslo Uživatele, které slouží ke zvýšení zabezpečení Uživatelského účtu; volitelně může Uživatel doplnit i další údaje, jako je
3.4.2 druhý e-mail,
3.4.3 poštovní adresa aj., případně
3.4.3 udělit souhlas se zasíláním novinek, akcí a tipů na soukromý e-mail.
3.5 Uživatel odpovídá za to, že jím zadané údaje a data ve formuláři jsou úplné a pravdivé. Poskytovatel přebírá údaje a data zadané Uživatelem do formuláře a v dobré víře je považuje za úplné a pravdivé.
3.6 Poskytovatel je oprávněn vyzvat Uživatele v případě pochybností o správnosti údajů v Uživatelském účtu k prokázání jejich správnosti a pravdivosti a poskytnout mu k tomu přiměřenou lhůtu. Nebudou-li na výzvu Poskytovatele zpochybněné údaje Uživatelem verifikovány, je Poskytovatel oprávněn Uživatelský účet zablokovat a Právní vztah ukončit. O ukončení právního vztahu je Poskytovatel povinen informovat Klienta, a to včetně důvodů, které Poskytovatele k zablokování Uživatelského účtu vedly.
3.7 Uživatel se při prvním přihlášení přihlašuje do Aplikace Benefity prostřednictvím svého Uživatelského účtu, a to kombinací přihlašovacího jména (číslo účtu, které obdrží od Poskytovatele) a hesla (PIN, který Uživatel obdrží od Poskytovatele, je pouze jednorázovým vstupním heslem). Uživatel se zavazuje, že v rámci prvního přihlášení do Aplikace Benefity bezodkladně změní své heslo pro přihlášení do Aplikace Benefity tak, aby heslo splňovalo obecně kladené nároky na bezpečné heslo (nejméně 8, ideálně však alespoň 12 znaků s využitím kombinace malých a velkých písmen, číslic a speciálních znaků – ! " # $ % & ' * + , - . / : ; < = > ? @ [ \ ] ^ ` { | } ~). Uživatel se zavazuje, že nové heslo
3.7.1 nebude v žádném případě zapisovat někam, kde by bylo snadno dostupné pro třetí osobu, a
3.7.2 nebude ho nikomu nikdy sdělovat ani
3.7.3 ho nebude zadávat ve chvíli, kdy používá cizí počítač či telefon.

 

IV. Vedení Uživatelského účtu

4.1 Každý Uživatel může mít ve vztahu k jednomu Klientovi pouze jeden aktivní Uživatelský účet s výjimkou případů, kdy jsou Body dočasně převedeny na tzv. BEN PASS, k nimž se v systému Poskytovatele vytvoří fiktivní, relativně samostatný Uživatelský účet s odlišným uživatelským prostředím; BEN PASS pak je speciální typ elektronické předplacené víceúčelové poukázky. Přístupové údaje k elektronické poukázce BEN PASS zobrazí Poskytovatel Uživateli na jeho Uživatelském účtu). Body převedené na BEN PASS mají předem definovanou platnost (dobu exspirace), kterou nelze následně nijak prodloužit.
4.2 Uživatel není oprávněn umožnit užívání svého Uživatelského účtu třetím osobám a je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně údajů, které používá pro přihlášení se do Aplikace Benefity. Poskytovatel neodpovídá Uživateli za škodu, která mu bude způsobena porušením povinností uvedených v předcházející větě.
4.3 Zapomenuté heslo může Uživatel při splnění podmínek obnovit postupem uvedeným po kliknutí na odkaz „Zapomenuté heslo“ na webu www.benefity.cz.
4.4 V případě jakékoli změny údajů uvedených Uživatelem při registraci je Uživatel povinen bezodkladně provést jejich aktualizací v Aplikaci Benefity prostřednictvím svého Uživatelského účtu. Uživatel bere na vědomí, že jméno a příjmení uvedené při registraci a údaje, které k Uživateli uvedl Poskytovateli Klient nelze následně měnit (v případě údajů uvedených Klientem lze tyto měnit pouze prostřednictvím Klienta).
4.5 Poskytovatel neodpovídá za škodu způsobenou změnou či nedostupností Aplikace Benefity z důvodu předem avizované údržby hardwarové či softwarové infrastruktury.
4.6 Jakékoli problémy s Uživatelským účtem či Aplikací Benefity ohlásí Uživatel bez zbytečného odkladu po jejich zjištění na zákaznickou linku Poskytovatele, tel.: 840 236 236, nebo prostřednictvím e-mailové adresy benefity@benefity.cz.

 

V. Užívání Aplikace Benefity

5.1 Využívání všech funkcí Aplikace Benefity je možné pouze po navázání Právního vztahu – tj. úspěšné realizaci aktivace Uživatelského účtu a uložení požadovaných údajů Uživatelem.
5.2 Aplikaci Benefity lze užívat pouze v souladu s těmito Podmínkami užívání, Obchodními podmínkami pro zaměstnavatele, s jejichž obsahem je povinen seznámit Uživatele Klient, a dalšími obecně závaznými právními předpisy.
5.3 Uživatel je povinen dodržovat obecné zásady bezpečnosti práce s Uživatelským účtem, zejména chránit přístupové údaje a hesla před neoprávněným přístupem k nim a odhlašovat se z Aplikace Benefity bezprostředně po ukončení práce s ní.
5.4 Uživatel odpovídá za všechny činnosti provedené prostřednictvím svého Uživatelského účtu s výjimkou případů, kdy prokáže, že objektivně nebyl schopen zneužití přístupových údajů ke svému Uživatelskému účtu zabránit. Pokud se Uživatel dozví, že došlo ke zneužití jeho Uživatelského účtu třetí osobou, je povinen o tom okamžitě písemně (např. e-mailem) informovat Poskytovatele.
5.5 V odpovídající reakční době po přijetí oznámení Uživatele dle předchozího odstavce zablokuje Poskytovatel přístup do Aplikace Benefity pro daný Uživatelský účet.
5.6 Uživatel nesmí užívat Aplikaci Benefity s cílem poškodit jiné osoby či nepříznivě zasahovat do jejich práv a svobod, zejména dopouštět se jednání naplňujícího znaky přestupku či trestného činu.
5.7 Uživatel navázáním Právního vztahu nenabývá žádná zvláštní práva či licence ke zdrojovému kódu Aplikace Benefity, jeho grafickému uživatelskému rozhraní ani jiným komponentám či prvkům chráněným předpisy práva duševního vlastnictví.
5.8 Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost za kvalitu zboží a služeb, které si Uživatel obstará za Body. Uživatel je u Poskytovatele oprávněn reklamovat pouze počet Bodů, pokud mu byl přidělen Klientem jiný, než jaký mu Poskytovatel poskytl v Uživatelském účtu, případně pokud zůstatek Bodů na Uživatelském účtu neodpovídá počtu Bodů, které má mít Uživatel k dispozici. Reklamaci je Uživatel oprávněn uplatnit ve lhůtě 30 dnů ode dne připsání Bodů na Uživatelský účet, resp. ode dne provedení transakce, po jejímž zaúčtování považuje Uživatel zůstatek Bodů za nesprávný. Na pozdější reklamace nebude brán Poskytovatelem zřetel.

 

VI. Zrušení Právního vztahu

6.1 Uživatel může kdykoli zrušit svůj Právní vztah bez sankce. Zrušením Právního vztahu zaniká možnost Poskytovatele disponovat s údaji, které mu Uživatel sdělil nad rámec údajů sdělených Poskytovateli Klientem – tj. Poskytovateli zaniká zejména možnost komunikace s Uživatelem přímo, nikoli však možnost komunikovat s Uživatelem prostřednictvím Uživatelského účtu či prostřednictvím Klienta.
6.2 Pokud Uživatel poruší v souvislosti s užitím Aplikace Benefity některou z povinností vyplývajících z těchto Podmínek užívání, Obchodních podmínek pro zaměstnavatele, s jejichž obsahem je povinen seznámit Uživatele Klient nebo obecně závazných právních předpisů, je Poskytovatel oprávněn zablokovat jeho Uživatelský účet, a to i bezodkladně.
6.3 Poskytovatel si vyhrazuje právo na zablokování Uživatelského účtu v případě, že se Uživatel do Aplikace Benefity nepřihlásí prostřednictvím svého Uživatelského účtu po dobu delší než 3 roky.

 

VII. Komunikace s Uživatelem

7.1 Poskytovatel doručuje Uživateli veškerá oznámení či upozornění následujícími rovnocennými komunikačními kanály:
7.1.1 elektronickou poštou na e-mailovou adresu uvedenou Uživatelem, nebo
7.1.2 SMS zprávou, nebo
7.1.3 prostřednictvím Uživatelského účtu anebo
7.1.4 formou notifikace v Aplikaci Benefity, je-li to účelné.
7.2 Poskytovatel je oprávněn zvolit, kterým z uvedených komunikačních kanálů pro doručení oznámení Uživateli doručí. Oznámení odesílané Poskytovatelem na e-mail sdělený Uživatelem bude považováno za doručené uplynutím 24 hodin od jeho odeslání, pokud Poskytovatel neobdrží zprávu, že e-mail s oznámením nebylo možno doručit.

 

VIII. Ochrana soukromí

8.1 Poskytovatel je ve smyslu GDPR správcem osobních údajů Uživatele spojených s jeho Uživatelským účtem. Poskytovatel nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů.
8.2 Účel zpracování osobních údajů
8.2.1 Správce zpracovává osobní údaje Uživatelů za účelem správy a distribuce benefitních prostředků.
8.2.2 Právním základem pro zpracování je čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR.
8.2.3 Osobní údaje Uživatelů mohou být správcem zpracovávány též pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků správce na základě čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR.
8.3 Rozsah zpracovávaných osobních údajů
8.3.1 Správce zpracovává identifikační a kontaktní údaje Uživatele a dále údaje předané správci ze strany Klienta a shromážděné správcem po dobu trvání Právního vztahu, pokud platná právní úprava Správci neukládá nebo neumožňuje zpracovávat tyto údaje i po skončení Právního vztahu.
8.3.2 Správce zpracovává osobní údaje, které jsou přiměřené, relevantní a omezené na nezbytný rozsah ve vztahu k účelu, pro který jsou zpracovávány.
8.4 Doba zpracování osobních údajů. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu trvání Právního vztahu a dále uchovávány po dobu stanovenou obecně závaznými právními předpisy.
8.5 Příjemci osobních údajů. Správce je oprávněn předat osobní údaje Uživatelů účetním a daňovým poradcům, kteří budou osobní údaje zpracovávat pro správce jako jeho zpracovatelé.
8.6 Práva Uživatele
8.6.1 Uživatel má právo požadovat od správce přístup ke svým osobním údajům dle čl. 15 GDPR, jejich opravu nebo výmaz dle čl. 16 nebo čl. 17 GDPR, popř. omezení zpracování dle čl. 18 GDPR. Uživatel má právo vznést námitku proti zpracování dle čl. 21 GDPR.
8.6.2 Pokud se Uživatel domnívá, že jeho osobní údaje jsou zpracovávány v rozporu s právními předpisy, má právo obrátit se na správce se žádostí o zjednání nápravy. Bude-li žádost Uživatele shledána oprávněnou, je správce povinen bezodkladně závadný stav odstranit. Tím není dotčena možnost Uživatele podat stížnost přímo u Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Bližší informace týkající se zejména dalších způsobů nakládání s osobními údaji obsahuje příslušný předpis Poskytovatele
8.7 Informace o zpracování osobních údajů ve smyslu článku 12 GDPR. jsou Uživateli poskytnuty v dokumentu Zásady ochrany osobních údajů, s nímž je Uživatel seznámen před navázáním Právního vztahu a který si Uživatel může kdykoli v aplikaci zobrazit.
8.8 Doplňující informace o zpracování osobních údajů může Poskytovatel uvést v Aplikaci Benefity a z příslušných míst na ně Uživatele odkázat.

 

IX. Závěrečná ustanovení

9.1 Právní poměry mezi Uživatelem a Poskytovatelem se kromě těchto Podmínek užívání řídí rovněž Obchodními podmínkami pro zaměstnavatele, s jejichž obsahem je povinen seznámit Uživatele Klient, a dalšími předpisy právního řádu České republiky, zejména Občanským zákoníkem.
9.2 Je-li některé ustanovení Podmínek užívání neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto takového ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému či neúčinnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností konkrétního ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení Podmínek užívání.
9.3 Poskytovatel může tyto Podmínky užívání kdykoliv jednostranně měnit či doplňovat. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek užívání. Změna bude Uživateli bez zbytečného odkladu oznámena, a to zobrazením informace přímo v Aplikaci Benefity. Uživatel může vyslovit písemnou formou svůj nesouhlas s novou verzí Podmínek užívání do 14 dnů od doručení oznámení o jejich změně, kdy v takovém případě může Uživatel ve shora uvedené lhůtě pro vyjádření nesouhlasu zrušit svůj Právní vztah. Ustanovení odstavce 6.1 se použije shodně.

 

Tyto Podmínky užití nabývají platnosti a účinnosti dne 12. 3. 2025